Sport, warzywa, owoce i …

By 12 października 2016Czy wiesz..
beautiful young woman with fruits and vegetables in shopping bag, isolated on yellow
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Co robić, aby cieszyć się piękną sylwetką i zdrowiem?

UPRAWIAĆ SPORT

  • podstawę zdrowego życia powinien stanowić ruch. Jego dzienna dawka powinna zostać dopasowana do osoby, wieku, kondycji i jej samopoczucia. Ruch w naszym życiu jest niezwykle istotny, nie warto z niego rezygnować.

JEŚĆ WARZYWA I OWOCE

  • podstawę zdrowego żywienia powinny warzywa i owoce – źródła witamin i mikroelementów, pełne naturalnych przeciwutleniaczy.
  • w zdrowej diecie warzywa powinny stanowić trzy czwarte, a owoce jedną czwartą dziennego spożycia. Zwłaszcza należy ich unikać pod koniec dnia. Pobudzają do działania nie pozwalają się wyciszyć i zasnąć.

SPOŻYWAĆ KASZE, RYŻE I PIECZYWO Z PEŁNEGO PRZEMIAŁU

  • w diecie ważne są równie: kasze, ryż, makarony pełnoziarniste, pieczywo z pełnego przemiału, które zawierają duże ilości błonnika, witaminy B.

    Ze względu na dużą zawartość skrobi kasze są dość kaloryczne (100 g kaszy to 320–370 kcal), ale wbrew pozorom nie tuczą, jeśli jada się je bez tuczących dodatków, np. sosów ze śmietaną, tłustego mięsa czy w zupie z wkładką. W kaszach nie ma tłuszczu, za to dużo w nich błonnika, który pęczniejąc w żołądku, syci na dłużej (rozpuszczalne frakcje błonnika tworzą żel, który wypełnia żołądek i pokrywa ściany górnego odcinka przewodu pokarmowego, spowalniając wchłanianie węglowodanów). Kasze ułatwiają utrzymanie właściwej wagi i są niezastąpione w dietach odchudzających (pomagają zrzucić zbędne kilogramy i zapobiegają efektowi jo-jo). Ponadto wspomagają obniżenie trójglicerydów i złego cholesterolu we krwi.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.