Jak jeść, żeby pracując w trybie siedzącym, nie przybierać na wadze?

By 25 listopada 2016Czy wiesz..
Healthy lunch box containing brown roll with cheese , hard boiled egg and lettuce, and fresh fruit
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Postęp technologiczny, urbanizacja oraz uprzemysłowienie są uznawane za główną przyczynę wzrostu częstości nadwagi i otyłości. Mechanizacja pracy sprawiła, że większość stanowisk nie wymaga żadnej aktywności przez 8 – 12 godzin pracy. I tu ujawnia się kolejny problem związany z ilością godzin spędzanych w biurowcu. Większość dnia poświęcona pracy, do której zazwyczaj dojeżdża się samochodem, nie pozwalają na jakąkolwiek porcję ruchu w ciągu dnia. Pochłonięci obowiązkami często zapominamy o jedzeniu czegokolwiek, a jeśli znajdziemy czas na posiłek, sięgamy po wysokokaloryczne przekąski lub dania zakupione w pobliskiej stołówce, czy restauracjach szybkiej obsługi. Dokładając do tego codzienną dawkę stresu, uzbieraliśmy komplet czynników, które służą nadwadze.

Co zrobić , aby mimo siedzącego trybu pracy, nie przybierać na wadze?

Przede wszystkim zadbać o regularność posiłków spożywanych w odstępach 3-4 godzinnych. Istotną rolę odgrywa pierwsze śniadanie zjedzone przed wyjściem z domu oraz kolejne porcje jedzenia przygotowane na długi pobyt w pracy. Pewnie tutaj pojawia się pytanie – jak znaleźć czas na przygotowanie 5 posiłków? Posiłki te nie muszą być skomplikowane. Nawet najprostsza kanapka może być pełnowartościowym posiłkiem, jeśli oprócz pełnoziarnistego
pieczywa, jako źródła węglowodanów, dodamy do niej składnik białkowy: chudą wędlinę, jajko, twaróg, czy pastę z nasion roślin strączkowych i oczywiście porcję ulubionych warzyw.

Zamiast masła warto przygotować pastę z awokado, na którą przepis znajdą Państwo poniżej artykułu. Na dłuższy pobyt w pracy, warto zaopatrzyć się w większy posiłek. Tutaj świetnie spisują się wszelkie potrawy jednogarnkowe z wykorzystaniem makaronu, ryżu, czy kasz, które szybko możemy podgrzać w kuchence mikrofalowej, a także świeże warzywne sałatki z dodatkiem sera, łososia, bądź kurczaka. Poniżej znajdziecie Państwo przepisy na bardzo
prostą, szybką, lekką, a zarazem pożywną sałatkę, idealnie spisującą się w roli lunch-boxa.

Poza zmianą nawyków żywieniowych bardzo istotna jest codzienna porcja ruchu, która sprzyja nie tylko utrzymaniu prawidłowej masy ciała, ale również dobrego samopoczucia. Siłownia, zajęcia fitness, taniec, gry zespołowe, squash, czy basen – każda z tych opcji jest dobra. Jeśli ciężko wygospodarować czas na dodatkowe zajęcia, warto drogę
do pracy pokonać pieszo, bądź rowerem, a zamiast widny skorzystać ze schodów.

Autor: Adrianna Majchrzak, dietetyk Centrum Leczenia Otyłości

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.